Game Of Thrones – Igra Prijestolja

Brojne su serije obožavane od strane publike. Mnoge su stekle kultni status i godinama se repriziraju po televizijskim kanalima, ali vjerovatno nijedna do sada nije ostavila takav trag kakav je ostavila Igra prijestolja (A Game of Thrones), koja nas zabavlja već sedmu godinu.

Šta je to toliko posebno u toj seriji da je zavrtjela glavu desetinama miliona širom svijeta? Čak i onima koji inače ne gledaju fantazijske serije? Zašto je ta serija toliko posebna u odnosu na brojne druge pa je godinama najviše ilegalno skidana serija sa Interneta, a opet to nimalo nije naštetilo produkciji? 2013. je najviše bila skidana u Australiji što je dovelo do toga da se američki ambasador u Australiji obrati službeno po pitanju internetske piraterije.

Razlozi uspjeha ove serije su brojni. Prije svega, serija je temeljena na veoma uspješnom fantazijskom književnom serijalu po imenu Pjesma Vatre i Leda (A Song of Fire and Ice). Igra prijestolja je samo naslov prvog romana, izašlog već davne 1996, ali je bio prikladniji za TV seriju negoli Pjesma Vatre i Leda.

Ono što je zanimljivo jeste da barem trećina ljudi, ako ne i više, koji prate seriju nikada prije nisu pročitali ove knjige. Neki su počeli, ali nisu dovršili. Neki će tek početi. Isti ti ljudi najvjerovatnije bježe od fantastike, pa ipak hrle pred TV ekrane svake nedjelje navečer ili ponedjeljak ujutro, zavisi kako uzmete. To je ono najzanimljivije kod ove serije. Gledaju je svi. Ili gotovo svi.

Sam književni serijal je masivan. Svaka knjiga ima 800+ stranica i do sada ih je izašlo 5, dok je šesti negdje na pomolu, a sedmi, koji bi trebao biti završni, vjerovatno nikada neće biti završen. Iako spada u epsku fantastiku, serijal je pravi predstavnik mračne fantastike (grim fantasy) podžanra i to je ono što ga izdvaja od većine knjiga fantazijskog žanra. Martinov svijet nije svijet crno-bijelog, gdje je zlo zlo, a dobro dobro. Gdje je sve jasno postavljeno. Gdje sve frca od magije i čarobnjaka, vitezova i djeva i nekih mračnih neprijatelja koji se bude iz drevnog sna. Njegov svijet je obojen svim nijansama sive i svi plutaju u tom moru dvosmislenosti. Niti je onaj dobri dobar do kraja, niti je onaj zli zao do kraja.

Sam George R.R. Martin je rekao da je upotrebu magije i fantazijskih elemenata sveo na minimum jer je htio da se razlikuje od brojnih drugih savremenika tog doba. Samu inspiraciju je potražio u historiji srednjevjekovne Evrope pa je ubacio brojne elemente i uspješno ih inkorporirao u svoj svijet Westerosa i Essosa, dva kontinenta na kojima se odvija radnja.

Serijal je krcat likovima, a sama radnja se može podijeliti na tri dijela: onaj o drevnoj prijetnji sa sjevera, tamo iza Zida, drugi dio se bavi političkim spletkarenjem oko Željeznog trona i ratovima na Westerosu, a treći dio je posvećen povratku pravog nasljednika Željeznog trona i pobjednika nad zlom koje se nadvilo nad Westeros, čiji identitet još niko ne zna i svi nagađaju o njemu.

Likovi su kompleksni i zanimljivi, a često mnogi i umiru, čak i oni glavni. Martin ne bira. To također dovodi do šokova, što kod čitatelja, što kod gledatelja. Sjetimo se samo reakcija po Youtubeu na smaknuće Neda Starka i Crveno vjenčanje. Osim toga, seks, nasilje i spletke su također ono čega ima u izobilju. Što u knjigama, što u seriji. Seks i nasilje su do sad dosta puta osporavani i kritizirani, ali to su samo elementi stvarnog svijeta koje je Martin ubacio u fantazijski svijet i to funkcioniše.

Možemo zahvaliti Davidu Benioffu i D.B. Weissu, ljudima koji stoje iza serije, kao glavni producenti, tvorci koji su sve ovo prebacili na male ekrane i prodali ideju HBO-u kao „Sopranose u Međuzemlju“ na vjernom prijenosu ovih knjiga na TV ekrane. Oni su ti koji su prvo pročitali knjige pa otišli na 5 sati dug ručak sa Martinom, gdje su mu predstavili ideju o TV seriji i kupili ga odgovorom na njegovo pitanje: „Ko je majka Jona Snježnog?“

Ovaj dvojac također stoji iza većine scenarija tokom sezone. Martin im je pomagao sa po jednom epizodom u prve četiri sezone, dok su sada scenaristički tim proširili sa još nekoliko članova. Poznato je da imaju specifičan način pisanja scenarija, što također doprinosi kvaliteti serije. Imali su težak posao i odradili su ga majstorski. Ogromna količina likova, dosta njih je trebalo izbaciti, negdje su više njih stapali u jednog, posve novog, ali su uspjeli.

S obzirom da je u jednom trenutku, serija prestigla radnju knjiga, a po svemu sudeći i završit će se prije izdavanja preostala dva dijela serijala, Benioff i Weiss su se našli u nezahvalnoj situaciji, ali su u dogovoru sa Martinom krenuli u nove sezone. On im je otkrio osnovne stvari oko zapleta, a oni su preuzeli odatle i zasad im odlično ide. Nama preostaje da vidimo kako će se sve to odraziti na knjige.

Sama produkcija serije iz sezone u sezonu postaje skuplja, s obzirom na količinu glumaca, efekte, velik broj mjesta za snimanje razbacan po Evropi i Africi, ali to samo doprinosi i kvaliteti, ali i zaradi. Činjenica je da je serija u početku imala u prosjeku imala 2,5 miliona gledatelja po epizodi, samo u SAD-u. U šestoj sezoni je taj prosjek skočio na 7,69, dok će se po svemu sudeći, u sedmoj sezoni taj broj popeti na nekih 10 miliona po epizodi.

Kvalitet glume, podjele uloga, produkcije, režije, scenarija, sve su to stvari koje su hvaljene po cijelom svijetu čemu svjedoče brojne nagrade koje je serija osvojila tokom svog prikazivanja, a pitanje je koliko će ih još osvojiti. Vjerujem da će ovom i sljedećom, posljednom sezonom, pomesti sve protivnike. Serija je ovo koja postavlja nove standarde u televizijskoj produkciji, što je dobra stvar. Srećom pa se projekta prihvatio HBO, jer vjerujem da ne bi dobili ovako kvalitetan proizvod.

Sjeverna Irska, Maroko, Island i Hrvatska su zemlje čiji je turizam itekako osjetio porast zahvaljujući ovoj seriji jer svi žele obići mjesta na kojima se snimala serija. Imena poput Khaleesi i Arya su u porastu, zahvaljujući likovima iz serije. Svijet je poludio za Igrom prijestolja, to je sigurno. HBO zadovoljno trlja ruke i već planira spin-off serije, na kojem bi počeli raditi nakon završetka prikazivanja posljednje, osme sezone. Zadužili su čak pet scenarista koji sarađuju sa Martinom o tome koji bi sljedeći period historije Westeroa mogli posjetiti. To dovoljno govori o tome koliko HBO zarađuje od ovog izleta u fantazijske vode.

Sedma sezona, koja se trenutno prikazuje, je otpuhala dosadašnje sezone i predstavlja uvod u klimaks koji nam donosi osma sezona kada bi zima konačno trebala doći u Westeros, a sa njom i famozni Bijeli šetači. Nakon svake epizode, donja vilica ostane na podu pa vam treba neko vrijeme da dođete sebi. Jeste, možete pronaći mane, biti picajzle pa tražiti dlaku u jajetu. Jeste, ima nekih nelogičnosti scenarističkih. Jeste, HBO ima problem sa prikazom toka vremena, što se u ovoj sezoni najviše vidi zbog smjene događaja, a dosad je to najviše bilo primjećivano na glumcima, posebno ovim mlađim koji su jednostavno odrasli kroz seriju. Ali sve to ne treba biti razlog da se pljuje po seriji. Svemu možemo naći manu, ako želimo. Ne budimo hejteri. Ljudi su izvukli maksimum i na tome im hvala.

Ukoliko nekim čudom niste dio poklonika ove serije, dajte joj šansu i pridružite se brojnim obožavateljima koji vode raznorazne diskusije o daljnjem razvoju serije, šta će se desiti kojem liku, gdje sve to vodi. Nećete požaliti.

Mirnes Alispahić

 

Comments

komentari

Novo s Bibliomanije...