What Happened to Monday 2017.

ŽANR: naučna fantastika/triler/akcija
REŽIJA: Tommy Wirkola
SCENARIO: Max Botkin, Kerry Williamson
ULOGE: Noomi Rapace, Willem Dafoe, Glenn Close, Marwan Kenzari
ZEMLJA: Belgija/Francuska/SAD
TRAJANJE: 123 minute

Nakon što se proslavio nacističkim zombijima u oba dijela Mrtvog snijega (Dead Snow), norveške horor komedije o… pa, nacističkim zombijima, koji su u drugom dijelu pojačani sa zombi komunistima, kao i Ivicom i Maricom: Lovcima na vještice (Hansel & Gretel: Witch Hunters, 2013.), uvrnutom verzijom poznate bajke, Norvežanin Tommy Wirkola se pozabavio distopijskim društvom neke neimenovane evropske države u novom Netflixovom filmu Sedam sestara (What Happened to Monday, 2017.).

Godina je 2073. Svijet sve više tone u propast, previše populacije, premalo vode i hrane. Da stvar bude gora, počinje se rađati povećan broj djece, trojke, petorke, sedmorke što čini da porast stanovništva vrtoglavo raste. Kako bi se to spriječilo, tu je Zakon o raspodjeli djece, kojim se omogućava samo jedno dijete po porodici. Djeca “viška” idu na zaleđivanje u komore kako bi se probudila u nekom boljem svijetu kada se pronađu bolji uvjeti života.

Tmuran je to svijet, depresivan i prljav. Nalik onome iz Djeca čovječanstva (Children of Man, 2006.), jednom sjajnom distopijskom filmu koji je za problematiku imao manjak djece tj. nerađanje iste. Prepun paranoje, raznih kontrolnih punktova i racija.

U takvom svijetu Noomi Rapace, Šveđanka koja se proslavila ulogom u ekranizaciji poznate trilogije Milenijum, i koja se rapidno uzdiže u Hollywoodu, glumi ne jednu već sedam fizički identičnih sestara, različitih ličnosti. Sestrama je na porođaju umrla majka, a one su pripale djedu, kojeg glumi Willem Dafoe, doduše samo u flashbackovima, ali to je Dafoe.

Kako bi ih zadržao, djed ih pomalo gestapovski odgaja u stanu, dajući im imena po danima u sedmici te im tako uvodi pravilo, svaka izlazi jednom sedmično napolje. Onim danom kojim je imenovana. Njih sedam dijeli jedan identitet, onaj njihove majke, Karen Settman. Sve super funkcioniše, svaka sestra se nosi sa tim životom kako najbolje umije i zna, znajući da je otkriće njihovog identiteta kobno za njih šest. Problem nastaje onog trenutka kada se Monday (Ponedjeljak) ne vrati s posla iz banke u kojoj radi Karen, pa se sestre nađu u nedoumici. Da li da sljedeća izađe i riskira ne znajući sudbinu prethodnice?

Film je to koji počinje sa super intrigantnim uvodom, prepunim misterije i očekujete da će nastaviti tako i onda prelazi u vode visokooktanskog akcionog trilera. Da li je to loša stvar? Apsolutno nije.Wirkola se snalazi u tim vodama i zaista pravi odličan i napet akcioni triler koji vas drži na rubu sjedišta dok pratite sestre u borbi za goli život.

Postoje određene ideje koje bi se bolje prenijele u knjigu, umjesto na celuloidnu traku samo zbog toga što bi pisac imao veću slobodu da se poigrava sa idejom. Seadm sestara je definitivno bila ideja koja bi puno bolje funkcionisala u pisanoj formi, što ne znači da od ideje i scenarija nije napravljen solidan film. Ako ovo posmatrate kao akcioni triler i spremni ste da zažmirite na jedno oko na rupe u scenariju koje su neminovne kada film krene tim putem, onda ćete veoma uživati u ovom filmu. Što mu i jeste prvobitna namjera i kao takav, vjerujem da će doći do statusa kultnog klasika iz više razloga. Prije svega, jako je atmosferičan, dobro je snimljen i drži pažnju.

Da je film otišao drugim pravcem, u pravcu nekog napetijeg trilera/drame, koja se više bavi stvarima koje su ovlaš spomenute i temama koje su se mogle iskoristiti, to bi dalo puno više mjesta i za glumačku izvedbu Noomi Rapace, koja je ovdje dala maksimum iz onoga što je imala na raspolaganju, iako joj mnogi zamjeraju da nije baš najbolje uspjela u svom zadatku. Gluposti, žena je dala svoj maksimum s obzirom na materijal koji joj je ponuđen. Takav pristup filmu bi svakako dao drugačiji, vjerovatno i kvalitetniji film, ali to je bio prevelik kalibar za neiskusni scenaristički dvojac, koji se samo poigrao sa nekim idejama, ali ih nije razradio.

Sad, pitanje je da li je Wirkola okrenuo film u akcione vode, dok je scenario naginjao na drugu stranu, ili scenaristi nisu znali razraditi svoju ideju dalje, pa je Wirkola nakrcao akciju kako bi pokrpio scenario. Da su se te stvari iskristalisale, film bi bio puno bolji i hvaljeniji. Mišljenja sam da je scenariju problem.

Sve u svemu, zabavan i gledljiv film. Zanemarite rupe i pitanja, koja će vam se bez sumnje pojaviti nad glavom kod određenih stvari, posebno ako obraćate pažnju na neke stvari, i dobit ćete veoma solidan naučnofantastični akcioni triler. Ako želite nešto ozbiljnije slične tematike, pogledajte gore spomenuti Djeca čovječanstva.

Mirnes Alispahić

 

Comments

komentari

Novo s Bibliomanije...