ŽANR: drama/ratni
REŽIJA: Christopher Nolan
SCENARIO: Christopher Nolan
ULOGE: Kenneth Branagh, Cillian Murphy, Mark Rylance, Tom Hardy, Fionn Whitehead, Tom Glynn-Carney, Jack Lowden, Harry Styles
ZEMLJA: SAD
TRAJANJE: 106 minuta
OCJENA:

Christopher Nolan je bez sumnje talentovan redatelj. Pokazao je on to više puta u sjajnim filmovima iz rane faze svoje karije kao što su Praćenje i Memento, pa poslije sa Nesanicom i Prestižom, kao i Početkom. Tu negdje dolazi i trilogija o Mračnom vitezu, vjerovatno najuspješniji filmovi o Batmanu koji su snimljeni. Lično mislim da su mu filmovi o Batmanu precijenjeni i kako je koji nastavak odmicao, tako je pretjerivao s nekim stvarima. Interstellar mu je bio preambiciozan projekat, koji je vizeulno savršenstvo, ali boluje od previše rupa da bih ga shvatio kao ozbiljan film.

Ideju o snimanju evakuacije Savezničkih vojnika s plaža Dunkirka, koja se desila na početku Drugog svjetskog rata, u njegovoj glavi se rodila još sredinom 90-ih, ali je čekao pravi trenutak. Njegova vizija je bila da ga u potpunosti improvizira, bez scenarija, ali je poslije napisao scenario na svega sedamdesetak stranica s minimalnim dijalogom. Namjera mu je bila da slika i ton pričaju priču, a ne radnja.

© 2016 Warner Bros. Entertainment Inc., Ratpac-Dune Entertainment LLC and Ratpac Entertainment, LLC

Trebao je to biti neki filozofski film o toj akciji spašavanja. Možda i neki filozofski ratni ep, poput Tanke crvene linije Terrencea Malicka, čovjeka koji je snimio umjetnički ratni film koji uvijek mogu pogledati, a narativno je sličan Nolanovom Dunkirku. I potrudio se Nolan da snimi nešto u tom fazonu. Ratni ep koji priča priču iz perspektive likova na kopnu, vodi i zraku, ali sve to djeluje totalno nepovezano i uopće nema neku snagu. Dapače, oko filma je digla prevelika fama i postao je dokaz da nije sve što ima ime Christopher Nolan ime na sebi vrijedno gledanja.

Film nema radnju, osim ako radnjom ne možemo nazvati sam čin evakuacije, nego je hrpa nabacanih sekvenci bez ikakve drame i napetosti. Trudi se Nolan, nije da se ne trudi. Sve to vizuelno lijepo izgleda. Savršeno i precizno režirano, kadrirano i upakovano. Muzika je na nivou i gotovo da se ne gasi tokom cijelog trajanja filmova, ali jednostavno ne postoji ništa što bi prikovalo pažnju na ekran tokom gledanja filma.

Nemate likove za koje se možete vezati, nemate osjećaj napetosti prilikom evakuacije kakav ste imali dok ste gledali iskrcavanje Saveznika na plaže Normandije u Spielbergovom Spašavanju vojnika Ryana. Imate bolje epizode Pacifika i Združene braće, u kojima imate više drame i napetosti nego u 106 minuta trajanja Dunkirka.

Znate ono pitanje iz škole nakon čitanja nekog klasičnog djela: “Šta je pisac htio da kaže?” Ovdje se, nakon gledanja filma, nameće pitanje: “Šta je Nolan htio da kaže?” Film nema niti neku poruku niti ima neku povezanost s likovima. OK, rekao je Nolan da su glavna pitanja bila: “Hoće li se spasiti ili će poginuti od sljedeće bombe?” Bojim se da je glavno pitanje u mom slučaju bilo: “Kad će se ovaj film završiti?”

© 2016 Warner Bros. Entertainment Inc., Ratpac-Dune Entertainment LLC and Ratpac Entertainment, LLC

Osim audio i vizuelnog događaja, mogu se pohvaliti i performanse glumaca, koji su zaista odradili svoj dio posla. Cijenim i neke historijske preciznosti, ali malo je to. Uzmimo samo u obzir da je spašavanje trajalo 8 punih dana, dok se kod Nolana sve završi za jedan dan. Zračne borbe postaju smiješne jer imate pet aviona koji se naganjaju kroz zrak. O sudjelovanju drugih vojnika, osim onih britanskih, ni riječi, a bilo ih je.

Koliko se u Vitezu Tame: Povratku, ulizivao Amerikancima s onom pretjeranom proameričkom patetikom, toliko se ovdje ulizivao Britancima u potpunosti ignorišući druge nacije, da ne spominjemo napore francuskih vojnika koji su čuvali odstupnicu i vodili ljute borbe s Njemcima kako bi im kupili dovoljno vremena za spašavanje. Ovdje se sve to svede na jedno puškaranje na ulici, na samom početku filma, što je opet besmisleno.

Kritika je uglavnom oduševljena i film nazivaju najboljim Nolanovim djelom i najboljim ratnim filmom svih vremena, a ja se pitam da li smo gledali isti film? Definitivno, niti je najbolji Nolanov film, možda jedino s tehničke strane, mada i u to sumnjam, a sasvim sigurno nije najbolji ratni film. Nije čak ni u prvih deset.

Film je pretenciozan Nolanov pokušaj da napravi neki dramatični umjetnički film, koji je ustvari samo gomila nabacanih sekvenci. Zbog svega ovoga se pitam, da li je Nolan zaista toliko precijenjen kao redatelj? Da li je studio potplatio sve te silne dobre kritike? Ocjene kritike i one na imdbu, koje stavlja gledateljstvo, mi sade sjeme sumnje, a sve mi smrdi na dobro plaćenu kampanju. Interstellarom sam bio razočaran, Dunkirkom još više. Moja završna ocjena ide samo zbog vizuelnog doživljaja i to je to. U svim drugim segmentima je daleko ispod mojih očekivanja.

Komentari

Mi smo redakcija APortala a vi čitate članak s našom preporukom :)