Kako obići svijet u jedan dan

Pitate se kako to izvesti? Pođimo na jedno neobično putovanje u kojem ćemo krenuti danas, a vratiti se juče. Prvi dio teksta ćemo putovati u prvih 12 časovnih zona, gdje ćemo uploviti u novi dan, a u povratku ćemo doći na isto mjesto i biće isti dan kao kad smo krenuli, no mi nećemo biti isti, jer ćemo mnogo toga proživjeti i vidjeti.

Putovanje oko svijeta je upravo krenulo… 🙂

0 Sad smo u Londonu, stojimo na „Tower Bridge-u“ posmatramo ulice i vidimo tri čuvena simbola Londona: crvene govornice, autobuse na sprat i „Big Ben. Tu su i policajci (Bobbies), tačno je 6 h ujutru, možemo da im poželimo „Good morning!“ Pogledamo pored sebe, a ono Irac obučen u narodnu nošnju, dok mu Englez objašnjava o „Loch Ness-u“ (Škotska) i njegovom čudovištu, pored njih upravo prolazi Škot obučen u kilt, svira gajde i razmišlja o škotskim dvorcima. Bacamo lagani pogled prema izlogu, a tamo razglednica iz Lisabona, osluškujemo muziku i doleti misao: „To je Fado.“ (u prevodu sudbina)

+ 1 Muzika nas je raznježila, sjedamo u voz i putujemo kroz tunel ispod kanala „La Manche“. Hohoho, za tili čas smo u Francuskoj, mašemo joj pozdravljamo Španiju i El Camino de Santiago, nas vozovi voze dalje ka glavnom gradu Češke. Tu nas dočekuje češki kristal, Karlov most i Karlovy Vary, oduzimaju dah. Dok se osvrćemo oko sebe, pored nas prolazi Aksel Lund Svindal (norveški skijaš). Dok mi razmišljamo o fjordovima, norveškim kućama, Šveđani nam šapuću da ih pomenemo kao i gospodina Nobela. Pozivaju nas da se teleportiramo i pogledamo „Auroru borealis“. Uživamo u jedinstvenom prizoru. Brzo nam na um pada kako bi bilo zgodno otići u neku afričku državu…

To i činimo…Mašina za teleportiranje savršeno radi,  prebacujemo se u Afriku, koja u prevodu sa latinskog znači „sunčano“, a sa grčkog „bez hlada.  Posjećujemo Nigeriju, koja ima filmsku industriju drugu po veličini u svijetu i proizvode godišnje više filmova nego Hollywood, pri tome je najveći proizvođač nafte na afričkom kontinentu. Odatle nas put vodi ka Nigeru i Čadu, te najusamljenijem drvetu (L’Arbre du Ténéré ) na svijetu, u Sahari. Godinama je putnicima i avanturistima služilo kao orijentir, dok ga prema navodima nije oborio pijani vozač 1973.godine.

+ 2 Nekako nas svrbe tabani željni putovanja i odlučujemo napraviti Safari, kroz države, koje pripadaju ovoj i sljedećoj časovnoj zoni (Bocvana, Zambija, Namibija, Zimbabve, Južnoafrička Republika, DR Kongo). Vozimo automobilom sa lokalnim vodičima koji se smjenjuju, a vidimo druge avanturiste kako jašu konje. Iz Cape Town letimo u Kairo, gledamo Nil, prisjećamo se drevnih civilizacija, Keopsova piramida nam se smješi, a mi razmišljamo o Tutankamonu i Howard Carteru, koji je otkrio grobnicu. Odatle plovimo ka Atini, gdje nam znatiželjno gledaju Bogovi sa Olimpa. Obilazimo Partenon, fotografišemo se, a zatim se spuštamo u centar grad i gledamo smjenu straža. Osluškujemo vodiča, kako drugim turistima govori, da se nacionalna himna Grčke sastoji se od 158 stihova i to je čini najdužom himnom na svetu.

Tada shvatamo da smo se suviše zanijeli u razmišljanju i da Orient Express neće još dugo čekati. Sjedamo u voz u posljednjem času, i već smo u gradu, koji je imao mnogo imena i koju tako nježno povezuje Evropu sa Azijom – Istanbul. Divimo se Haghia Sophiji (Crkva svete Mudrosti), prisjećamo se Sulejmana Veličanstvenog, čitamo knjigu o haremu i povremeno bacimo pogled ka Bosforu. Putujemo dalje i stižemo u Izraelu – Jerusalim, stojimo ispred Zida Plača, razmišljamo o istoriju ovoga grada, o smrti i to nas vodi ka onoj priči o susretu sa smrću i gradu Damasku (Sirija).

+ 3 Odjednom nam zamirisa kafa, uh čuvena iz Turske, iako smo je mi već lagano napustili. Poznato je da je kafu zabranio upravo Sulejman Veličanstveni. Tada se misao nadoveza na državu odakle je kava porijeklom – Etiopiju (država koja računa vrijeme na osnovu crkvenog kalendara i zbog toga kasni doslovce 7 godina u odnosu na cijeli svijet i koja zajedno sa Liberijom nije bila kolonizovana od strane Evropljana) i na čuvene koze, koje su brstile žbunić, pa bile naročito vesele. Vesele i rasplesane kao životinjice iz crtanog filma „Madagaskar“. Pa, zamalo da zaboravimo državu sa istom časovnom zonom. Preostale tri države Tanzanija, Kenija i Uganda, koje su poznate po Safariju se ogledaju u jezeru Viktorija.

Sad će postati hladnije, jer putujemo Транссибирская железнодорожная магистраль (Transsibirskom željeznicom). No, prije nego se zaputimo na Istok putujući Rusijom, koja se prostire u najviše časovnih zona, mogli bismo da posjetimo državu u kojoj je jako toplo. 🙂 Maše nam država vatre – Azerbejdžan.

+ 4 Azerbejdžan je poznat  i kao država šafrana, te bogate kulture. Tu se negdje smiješe i Ujedinjeni Arapski Emirati, te jedan od Emirata Dubai sa svojim najvišim građevinama: najvišom zgradom, hotelom na svijetu, te najvećim tržnim centrom i akvarijumom na svijetu.

+ 5  Vraćamo se na Транссибирская железнодорожная магистраль, gledamo kroz prozor… Iako je napolju hladno, da vjerujemo da su se sve životinjice sakrile, orao bjeloplećan nas obraduje svojim pojavljivanjem, kao i druge snježno-bijele životinje, koje žive  u tajgama Rusije. Prisjećamo se Anastasije  i knjige „Zvoneći kedri Rusije“.

Vodi nas put dalje ka Indiji, koja se nalazi na + 5 : 30 od početne tačke, ka Nepalu koji je na + 5 :45… Letimo u balonu iznad države najsrećnijih ljudi Butana (pripada časovnoj zoni + 6), zatim Nepala države u kojoj se slavi žensko božanstvo – boginja Kumari  i gledamo prašnjave ulice Katmandua, stanovnike obučene u šarenu odjeću. Mašemo Himalajima, njima ćemo posvetiti posebno putovanje. Do ovog trena putovali smo ubrzano i napunili smo Srce i Dušu sa mnogo doživljaja i emocija, sad idemo laganijim tempom.

Vozimo se rikšama ulicama Bombaja, neko nam dojavi da bismo mogli posjetiti Budin Zlatni hram u Dambulli (Šri Lanka). Odlučujemo se odmah zaputiti, isplovljavamo iz jednog malog mjesta na jugu Indije,  napuštamo državu koja je dom 270.000.000 krava.

+ 6  Uplovljavamo u luku nekadašnjeg Cejlona (Šri Lanka), gdje nas dočekuje kiša, ali nije monsunska. 😉 Vozimo se blatnjavim putevima do Budinog Zlatnog hrama, koji je okružen sa više od 80 pećina, dok voda teče uzvodno, te postaje jako vruće. Dalje naš brod plovi ka Indokini.

+ 7  U Indokini nas dočekuju Vijetnam, Mjanmar (Burma –časovna zona + 6 : 30), Kambodža, Laos, Tajland i dio Malezije(naredna časovna zona). Mir caruje oko nas, obilazimo budističke hramove i prirodu, dok proučavamo žitelje ovih država. U ovoj i naredne dvije časovne zone je i najveća muslimanska država, sa mnoštvom svojih ostrva i vulkana… vjerovatno znate o kojoj državi pričam – Indonezija. Ležimo na rozim pješčanim plažama, upijamo daške vjetra i sunce nas miluje. Voda je prozirna, a sa svijetom i našim Umom je sve u redu.

+ 8  Kad smo postigli mir, vrijeme je da se uputimo u najmnogoljudniju državu na svijetu, državu vatrometa (baruta), kompasa, papira i štamparije, te da vidimo mnoštvo reklama i izloga, da oslušnemo jezik, koji u mnogome podsjeća na japanski, nas koji dolazimo iz Evrope, no nije baš tako. Kineski je jezik mnogo složeniji zbog svojih akcenata.

+ 9 Kad već pomenusmo Japan, zašto ga ne obići? Državu sakura, samuraja, časti, unificiranosti, najbržih vozova, besmrtne Fuji planine, zen budizma i vrtova, koji odišu trenutkom čiste svijesti. Dok gledamo Zen majstora, u jednom od hramova, kako koristi četiri pisma, koja se koriste u Japanu (Hiraganu, Katakanu, Kanji i Romaji).

+ 10 Zatim ovo današnje putovanje privodimo kraju  i to upravo na kraju svijeta :), u Australiji. Slijećemo u Kanberu, zatim nas put vodi ka Sidneju, Aboridžinima koji sviraju didžeridu,  čuvenoj operi i jednom od najljepših akvarijuma, a na putu nas prate koale, kenguri, u mislima smo sa koralnim grebenima, koji su zaštićeni od strane UNESCO-a.

Na + 11 i + 12 dočekuju nas dvije države Solomonska ostrva i  Tuvalu, koje su još uvijek dio Commonwealtha i pod britanskom su krunom, tako da je britanska kraljica formalni vladar. Stanovnici Solomonskih ostrva koriste kanu, a u određenim ruralnim sredinama Mjesec im služi kao kalendar, izrazito su tamnoputi, a imaju jako svjetlu plavu kosu, dok je Tuvalu zaradio 50 milijuna dolara u zamjenu za prodaju prava na nacionalnu internet domenu „.tv“.

I tu je još jedna neobična država – Kiribati, koja se prostire na 4 hemisfere, gdje god stanete uvijek ste tu u središtu svih strana svijeta.

A sad ćemo podići šator, uživati u zalasku sunca i odmarati od uzbudljivog putovanja, možda i usnimo u zagrljaju nakratko gledajući nebo. Imamo sasvim dovoljno vremena, do povratka u London.