Proces odrastanja nešto je što svi mi moramo proći. Onaj pobunjenički period kada mislimo da smo pokupili svu pamet svijet, a svi drugi su samo glupi i žele nam zlo jer nemaju pojma. Prvenstveno naši roditelji. Uglavnom je to samo jedan od roditelja, rijetko kada nam oba žele zlo. Lady Bird je film o odrastanju, kako to Amerikanci vole reći, coming of age, i govori upravo o tom kriznom dobu.

Slavljen kao jedan od najboljih filmova godine, neočekivani hit, dobio je 5 nominacija za Oscara, Lady Bird je redateljski debi glumice Grete Gerwig, koja je ujedno i scenaristica. Kako sama kaže, film je pisala nekoliko godina, a scenario je u jednom trenutku imao preko 350 stranica.  I mada ništa u ovom filmu nije stvarno niti predstavlja dio njenog života, ima u osnovi tu emociju doživljenih iskustava i sjećanja.

Trenutak kada se Lady Bird predstavlja

Kao što rekoh, kroz odrastanje i buntovničku fazu smo manje-više svi prošli, neki su čak bili i Lady Bird. Klinci nesređenog života koji imaju totalno pogrešne prioritete, uzimaju stvari zdravo za gotovo i ne vide ono što im je bitno u životu već se zamaraju posve drugim stvarima.

Christine McPherson djevojka je na svoju ruku. Pohađa katoličku srednju školu, mrzi svoj grad, smatra ga zatucanim i primitivnim. Želi što prije sve to napustiti i otići na Istočnu obalu, studirati u New Yorku. Kandidatura za predsjednicu razreda, gluma u školskoj predstavi, druženje s bogatašima i laganje da pripada njima, promjene momaka. Sve su to stvari koje ona radi kako bi se nekako izvukla iz života u kojem živi i konačno se pronašla negdje. Ona luta kroz život, bijesna na majku, zanemaruje činjenicu da joj je otac ostao bez posla. Toliko je izgubljena da uopće ne primjećuje očevu depresiju.

A da, zaboravih i još jednu bitnu stvar naglasiti. Naziva sebe Lady Bird i odaziva se samo na to ime. Čak se tako i potpisuje. Ptičica jer… Pa, želi odletjeti iz svog gnijezda, istovremeno i sigurna u sebe i prestrašena od pomisli. I od one da ode u nepoznato, još više od one da ostane u Sacramentu.

Jedna od emotivnijih scena

Mnogi ovaj film nazivaju pričom o turbulentnom odnosu između majke i kćerke, ali ne bih se složio s tim. Problematika njihovog odnosa je tu, komunikacija je nikakva osim u scenama poput one u kupatilu kada Lady Bird otkriva očevu depresiju i priča s majkom o seksu. Ili u automobilu. Majka želi da joj kćerka bude neko i nešto, da izađe iz tog svijeta u kojem živi. Trudi se da je zaštiti na najbolji način prije nego je život šutne nogom u dupe i vrati u stvarnost iz njenog svijeta. Voli je, u to nema sumnje, kao i Lady Bird nju. Komunikacija je problem između njih. Jednostavno nikako da iskažu svoju ljubav jedna prema drugoj. Ovo je ipak više film o strahovima i nesigurnostima jedne djevojčice kroz koji se tek ovlaš provlači taj konfliktni odnos majke i kćerke.

U jednom trenutku vam se čini da je Gerwig u montaži ostavila masu stvari pa je samo nabacala događaje u životu Lady Bird za koje je smatrala da su joj najzanimljiviji za razvoj njene ličnosti. Čak je i kraj očekivan i nekako kada konačno dođe jednostavno vam to nije to.

Lady Bird je simpatičan filmić ili da se tačnije izrazim, Lady Bird je simpatičan lik. Izgubljena buntovnička curica koja ne zna šta želi od života, prepuna je nesigurnosti i straha od toga da neće uspjeti, da je niko neće voljeti, da će ostati u gradu i Saoirse Ronan je super glumi. Ima tu i nekih simpatičnih dijelova, ali se ne mogu otrgnuti osjećaju da je oko filma stvorena prevelika pompa i da je lobi bio jak.

Izraz lica koji jasno pokazuje da Lady Bird živi u nekom svom svijetu

Da, može se isto reći i za Oblik vode, da je lobiranje studijskih glavešina bilo na nivou, ali to je ipak film s više mesa na kostima od ovoga. Mogao se taj odnos majke i kćerke odraditi i bolje. Onih par scena koje bi trebale da izazovu emotivni šok i protresu nas, jednostavno nemaju tu snagu. Čak i one periodične scene, poput sukoba oca i sina za isti posao, ne donose ništa novo. Vjerujem da je Gerwig likove namjerno učinila haotičnim kao i cijelu naraciju u pokušaju da dočara haos u glavi Lady Bird kao i onaj u njenom životu, ali nešto nedostaje. Ovakvi filmovi vas jednostavno moraju potresti, a Lady Bird je zakazao.

Možda su i moja očekivanja po pitanju ovog filma bila prevelika pa sam se razočarao. Nisam u tolikoj mjeri kao sa Bježi (Get Out), ali nisam se toliko ni oduševio kao sa Tri plakata izvan grada ili Oblikom vode. U svakom slučaju, nećete ništa propustiti ako ga ne pogledate niti ćete ostati nešto zabezeknuti ako ga pogledate.

ŽANR: drama/komedija
REŽIJA: Greta Gerwig
SCENARIO: Greta Gerwig
ULOGE: Saoirse Ronan, Laurie Metcalf, Tracy Letts, Lucas Hedges, Timothée Chalamet, Beanie Feldstein
ZEMLJA: SAD
TRAJANJE: 93 minute
OCJENA:

 

Mi smo redakcija APortala a vi čitate članak s našom preporukom 🙂

Komentari

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.